Про зняття з обліку ФОП-ів та очепятки в деклараціях

article image
Переглядів: 675

 Порядок зняття з обліку самозайнятих осіб: роз`яснюють податківці

Костопільська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що підставою для зняття фізособи - підприємця з обліку є повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем:
- за її рішенням,
- або за судовим рішенням,
- або у разі її смерті,
- або оголошення її померлою,
- або визнання її безвісно відсутньою,
а також відомості відповідної реєстраційної картки.

Дата зняття з обліку фізичної особи - підприємця відповідає даті отримання повідомлення державного реєстратора про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Проте державна реєстрація припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізичною особою не припиняє її зобов`язань, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов`язань та застосування санкцій за їх невиконання.

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи чи реєстрації у припинення незалежної професійної діяльності фізичної особи погашення грошових зобов`язань та/або податкового боргу здійснюється за рахунок майна зазначеної особи.

Особою, відповідальною за погашення грошових зобов`язань чи податкового боргу фізичної особи - підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, є така фізична особа.
Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності.

Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати річну податкову декларацію за звітний рік, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Окрім того, контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи - платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених ПКУ.

 ГУ ДФС у Рівненській області надає інформацію щодо подання податкової звітності до органів ДФС України в електронній формі, а саме:чи можливе прийняття податкових декларацій та визнання їх податковим документом у разі відсутності реквізитів встановлених ст..48 ПК України та наказів ДПІ (правонаступників) та помилок в реквізитах (а саме: невірно вказаного коду юридичної особи)?

Загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів ДФС України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису встановлено Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, яку затверджено наказом ДПА України №233 від 10.04.2008, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за №320/150011 (далі – Інструкція).

Платник податків, який у відповідності до пункту 49.3 статті 49 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс), обрав спосіб подання податкових декларацій до органів ДФС засобами електронного зв`язку, згідно припису підпункту 7.1 пункту 7 розділу ІІІ Інструкції створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення з накладанням електронного цифрового підпису посадових осіб (ЕЦП бухгалтера; ЕЦП керівника; ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків) та направляє його через телекомунікаційні канали зв`язку до центру обробки електронних звітів ДФС України (далі – ЦОЕЗ).

Програмне забезпечення, що використовують платники податків для підготовки звітності в електронній формі, повинно здійснювати описаний підхід до заповнення податкових декларацій відповідно до зазначених схем контролю електронних документів, розроблених у відповідності до наказу Міндоходів №729 від 29.11.2013 "Про затвердження Формату (стандарту) електронного документа звітності суб`єктів господарювання та Опису довідників, що публікуються з Форматом (стандартом) електронного документа звітності суб’єктів господарювання" (далі – Наказ №729).